Danas ćemo zaviriti u svijet dosadašnjih Social Impact Awards pobjednika, programa koji prepoznaje, podržava i nagrađuje mlade inovatore s idejama koje pozitivno utječu na društvo. Pripremite se za dozu inspiracije jer ovi mladi genijalci pokazuju da promjena počinje s idejom!

 

Za početak predstavit ćemo prošlogodišnje pobjednike koji se kriju pod nazivom Arden. Arden je pametna vaza napravljena od održivih materijala koja ukazuje vlasnicima putem mobilne aplikacije koje su potrebe njihove biljke. Na ovaj moderan i inovativan način ova vaza povezuje čovjeka i biljku.

 

Pobjedu 2019. godine je odnijela još jedna mobilna aplikacija pod nazivom Clear Coast. Pomoću ove aplikacije mogu se prijaviti sva onečišćenja mora i priobalnog područja službama zaduženim za njihovo zbrinjavanje. Na taj način potiče se ekološka osviještenost korisnika i štitimo naše more.

 

Prošle godine srca su nam osvojili mladi koji su osmislili seriju radionica koje potiču međugeneracijsku solidarnost i socijalizaciju, smanjujući usamljenost i dobnu diskriminaciju među korisnicima domova za starije. Klub unuka Međimurje zaista brinu o starijim generacijama.

 

CHATER – Improve your social skills je mobilna aplikacija koja korisnicima svakodnevno postavlja izazove kako bi smanjili socijalnu anksioznost i povećali samopouzdanje. Uz to, aplikacija nudi video lekcije za edukaciju korisnika o njihovim problemima. Predstavljena je 2022. godine.

 

Prošle godine, nagradu zajednice odnio je projekt pod nazivom Narukvice za zaboravljive. Ovo rješenje je izuzetno praktično za jednostavne svakodnevne podsjetnike, poput uzimanja lijekova na vrijeme ili podsjećanja na online sastanke. Narukvica je povezana sa mobilnom aplikacijom u koju korisnik unese podsjetnik, a aplikacija šalje signal narukvici koja pomoću vibracije obavještava korisnika.

 

UniCompoST, 2021 godine nam je predstavio ideju za razvijanje uređaja koji kombiniraju biološku obradu otpada na mjestu nastanka i indoor vrtlarenje. Kao rezultat toga, nastao je proizvod “C-Eco for Home” – mali i kompaktni uređaj, edukativnog karaktera, koji korisnike na praktičan i zanimljiv način uvodi u svijet gospodarenja biootpadom, kružnog gospodarstva i održivog razvoja.

 

Pobjednik 2021. godine, Once upon a time in Croatia je edukativna platforma koja pomaže kulturnim i povijesnim entuzijastima te zaljubljenicima u dobre priče i prirodu da bolje upoznaju sebe, svoje korijene i narodnu mudrost kroz slavensku mitologiju, vjerovanja, legende i stare, lokalne, priče. Zaista odličan način čuvanja naše bogate kulturne baštine.

 

Predstavljene 2020. godine, AlaVera modne radionice imale su za cilj postati vodeća gradska reciklirajuća tvornica odjeće. Kao studentska radionica, postavljale bi nove trendove u odijevanju stare i korištene odjeće te bi doniranje odjeće učinile standardom. Također, vrata bi bila otvorena za sve koji se žele uključiti u dizajn tekstila i učiti o procesima u industriji.

 

1000 vrećica = 1 razlog je projekt, predstavljen 2021. godine, koji spaja brigu za okoliš, brigu za starije i brigu za beskućnike. Ideja je da se plastične vrećice prenamjene kako bi se smanjio njihov opticaj u društvu; plastične vrećice se pletu na radionicama koje uključuju starije osobe; a finalan proizvod su podlošci za spavanje koje će biti distribuirani beskućnicima kako bi im se olakšalo dugotrajno izbivanje vani i ublažio utjecaj istog.

 

Dobitnik nagrade publike iste godine je program “Aj na basket”. Ovaj projekt kombinira zabavu i druženje s rekreacijom i edukacijom. Program uključuje razne košarkaške aktivnosti, utakmice i natjecanja, ali također uvodi edukativni segment. Profesionalni košarkaši bi djelovali kao mentori igračima i održavali radionice prema dogovoru.

 

Nadamo se da su vas priče dosadašnjih sudionika Social Impact Awards inspirirale i potaknule na razmišljanje. Ako imate ideju koja bi mogla promijeniti društvo na bolje, ne čekajte – krenite u akciju! Možda ćemo baš o vama pisati u nekom od naših budućih blogova. Ne zaboravite, prijave su otvorene do 16. lipnja!

 

SIA inkubacija dio je cjelogodišnjeg projekta LEAP društveno poduzetništvo 2024. koji se provodi pod podrškom Središnjeg državnog ureda za demografiju i mlade u suradnji s Udrugom Sunce.