Nedavno smo pisali o posjetu Finskoj, gdje smo u sklopu projekta Inclusion is on podijelili rezultate istraživanja o inkluziji mladih u svakoj državi te na temelju istih došli do novih ideja i spoznaja . Istraživanje je provedeno u državama koje sudjeluju na projektu (Finska, Hrvatska, Češka, Mađarska, Italija i Estonija) u kojem su stručnjaci, koji rade s mladima, iznijeli svoje promišljanje o poteškoćama u organizaciji aktivnosti za mlade, koje prepreke utječu na njihovo sudjelovanje te kako učiniti te aktivnosti dostupnima za različite skupine.
Poanta radionica o inkluziji mladih
Ovakve radionice pomažu nam da lakše razumijemo koliko se zapravo razlikujemo u pristupu prema mladima, od države do države, od organizacije do organizacije. Neke organizacije manje vremena provode razmišljajući kako učiniti svoje aktivnosti dostupnima raznim skupinama mladih. Druge organizacije imaju već jasno uspostavljene standarde i napisane priručnike o ovoj tematici.
Daljnje aktivnosti na ovu temu preselili smo u Estoniju, u grad Tartu.
Kako je izgledao trening inkluzije mladih u Estoniji?
Trening o inkluziji mladih, ovog puta, nastavili smo u Estoniji, u gradu Tartu, pod organizacijom Tartu Youth Work Center. Na treningu se okupilo 14 stručnjaka iz područja rada s mladima, iz različitih organizacija, koji rade na IncOn projektu: Nuorten Akatemia, The Finnish Youth Association, Radio R, Federation of Children’s and Youth Municipal Councils, Le Discipline i HUKI. Osim međunarodnih partnera, pridružili su se i drugi stručnjaci iz Estonije koji su uključeni u rad s djecom i mladima.
Tri dana treninga bila su prožeta raznim aktivnostima:
✔️ Predavanja stručnih radnika Youth centara Estonije.
✔️ Upoznavanje s funkcioniranjem sustava rada s mladima u Estoniji.
✔️ Posjeti centrima za neformalno obrazovanje mladih: Tartu Nature House i Shate Creativity Center.
✔️ Posjeti Youth centrima mladih u gradu Tartu.
✔️ Workshop-ovi gdje smo timski diskutirali koje vrijednosti bismo trebali njegovati prilikom rada s mladima.
✔️ Dogovori oko daljnjih koraka i postavljanje rokova za iste za IncOn projekt.
Keypoints o inkluziji mladih s treninga u Estoniji
▪️ Otvoreno pristupiti problemu bez zaključivanja unaprijed.
▪️ Aktivno slušanje sugovornika (bez razmišljanja o odgovoru).
▪️ Empatičan pristup uz razumijevanje.
▪️ Individualiziran pristup prema mladima s obzirom na različite nacionalnosti, vjeroispovijesti, seksualnu orijentaciju, marginalizirane skupine, itd…
▪️ Imati visoku razinu strpljenja.
S obzirom na to da HUKI provodi Erasmus+ projekte u kojima surađujemo i radimo s mladima, projekti kao IncOn te treninzi takvog tipa, stepenica su više za naš razvoj, kao i za provođenje programa u koje su uključeni mladi.