Nastavljajući naš put po Europi, nakon Poljske i Španjolske posjetili smo i Helsinki u Finskoj. Sudjelujući na radionicama, u međunarodnom smo okruženju naučili više o tome što inkluzija predstavlja mladima i kako stručnjaci koji rade s mladima mogu poraditi na njoj. 

Više o projektu IncON

Radionice su se provodile kao sastavni dio projekta Inclusion is On koji je financiran u okviru Erasmus+ programa kao KA2 strateško partnerstvo između 6 različitih država: Finske, Hrvatske, Češke, Mađarske, Italije i Estonije. Nositelji projekta su finska organizacija Nuorten Akatemia. 

Što smo radili na ovom treningu? 

Na treningu se okupilo 14 stručnjaka iz područja rada s mladima koji rade na IncOn projektu i dolaze iz raznih organizacija: Nuorten Akatemia, The Finnish Youth Association, Radio R, Tarto Youth Work Center, Federation of Children’s and Youth Municipal Councils, Le Discipline i HUKI. Osim međunarodnih partnera, pridružilo nam se i desetak sudionika koji rade u organizacijama diljem Finske. 

Tijekom tog smo vremena podijelili rezultate istraživanja prevedenog u svakoj državi, u kojem su stručnjaci koji rade s mladima iznijeli svoje promišljanje o poteškoćama u organizaciji aktivnosti za mlade, koje prepreke utječu na njihovo sudjelovanje te kako učiniti te aktivnosti dostupnima različitim skupinama. Cilj istraživanja bio je razumjeti trenutnu situaciju i izazove u dostupnosti aktivnosti za mlade u različitim državama i kontekstima. Nadovezujući se na istraživanje, na radionicama smo dodatno zagrebali ispod površine te naučili mnogo više o inkluziji te raznim terminima povezanima uz istu. 

 

Inkluzija je važan dio rada s mladima

Kroz razgovore s organizacijama iz drugih država, shvatili smo kako si pristup inkluziji razlikuje ovisno o zajednici u kojoj živimo. Neke organizacije manje vremena provode razmišljajući o tome kako učiniti svoje aktivnosti dostupnima raznim skupinama mladih, dok druge organizacije imaju već jasno uspostavljene standarde i napisane priručnike o ovoj tematici. Ovakve nam radionice ukazuju na različitost pristupa, ali i na važnost promišljanja o tome kako uključiti mlade koji pripadaju različitim nacionalnostima, vjeroispovjestima, seksualnoj orijentaciji, marginaliziranim skupinama i tako dalje. Osim toga, bitno je razmjenjivati iskustva i ideje među stručnjacima kako bi inkluzija postala neizostavan dio rada s mladima.