U petak, 30. rujna 2022. godine održana je konferencija na temu: “Zašto društveno poduzetništvo i kako uspjeti sa svojom poduzetničkom idejom?” kojom smo stavili točku na i projektu “Fair share model razvoja društvenog poduzetništva među mladima” koji je sufinanciran iz Europskog socijalnog fonda u okviru Operativnog programa “Učinkoviti ljudski potencijali” 2014. – 2020. Ukupna vrijednost projekta iznosi 627.613,76 kn

HUKI već duži niz godina radi na projektima i programima koji su povezani s edukacijom mladih o društvenom poduzetništvu i razvijanju njihovih društveno-poduzetničkih ideja. Stoga nam je prirodno bilo, unutar cijelog projekta te same konferencije, usmjeriti se na razvoj društveno-poduzetničkih priča te u skladu s time uključiti i fair-share model poslovanja.

Završna konferencija projekta “Fair share model razvoja društvenog poduzetništva među mladima”

Cijeli koncept završne konferencije projekta osmišljen je na način da sudionicima, uz pomoć stručnjaka koji su gostovali na konferenciji, što više približimo društveno poduzetništvo – kao nov, moderan te itekako ostvariv način poslovanja, ali i da predstavimo rezultate samog projekta koji je trajao dvije godine.

Program konferencije “Zašto društveno poduzetništvo i kako uspjeti sa svojom poduzetničkom idejom?

Konferenciju “Zašto društveno poduzetništvo i kako uspjeti sa svojom poduzetničkom idejom?” otvorio je Teodor Petričević, stručnjak je za socijalnu ekonomiju i civilno društvo s više od 20 godina radnog iskustva koje je stekao u izgradnji organizacija civilnog društva u regiji. Također, razvoju društvenog poslovanja/poduzeća, Teodor ima više od 10 godina iskustva. Svojim uvodnim predavanjem, sudionicima je pobliže objasnio društveno poduzetništvo te njegovu važnost u okviru poslovanja modernih poduzetnika.

Poslije uvodnog dijela Teodora Petričevića, predstavili smo cjelokupni projekt “Fair share model razvoja društvenog poduzetništva među mladima”, a istaknute su one najbitnije činjenice:

  • Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda te HUKI kreće u provedbu dvogodišnjeg projekta krajem 2020. godine.
  • Kroz projekt uspjeli smo educirati 77 nezaposlenih članova udruge u raznim područjima.
  • Organizirali smo 11 jednodnevnih informativnih radionica na području cijele Hrvatske u suradnji s drugim udrugama.
  • Društveno poduzetništvo uvrstili smo u statut udruge te smo izradili marketing plan promocije usluge, koju smo predstavili na ukupno 4 nacionalnih događanja diljem Hrvatske i online. 
  • Tijekom provedbe projekta podršku nam je konstantno pružala Nacionalna zaklada za razvoj civilnog društva.

Panel diskusija na temu “Kako zakotrljati vlastitu priču o društvenom poduzetništvu?” slijedila je nakon predstavljanja projekta, na kojoj su sudjelovali Gordana Ćorić, koja je ujedno bila i moderatorica panela. Gordana je trenerica, mentorica, istraživačica i voditeljica programa/projekta te profesorica na sveučilištu VERN’.  Uz Gordanu kao moderatoricu, pred publikom su bila i tri panelista: Filip Brničević, osnivač i predsjednik udruge OAZA te suosnivač društvenog poduzeća OAZA Joyful Kitchen; Erica Svetec, magistrica inženjerstva okoliša i voditeljica grupe projekata koji se bave digitalnom evolucijom energije u smjeru energetskih zajednica; te Ante Martić, voditelj Odjela za podršku i informiranje o programima EU, Nacionalna Zaklada za razvoj civilnog društva.

Jedan od ciljeva konferencije bio je i educirati sudionike kako da uspiju sa svojom poduzetničkom idejom te kako da istu prilagode Fair Share modelu poslovanja. O cijeloj temi “Fair share modela poslovanja”, govorila je one on one Ana Peček Miljković, stručnjakinja za pripremu i provedbu EU projekata, s naglaskom na društveno poduzetničke projekate poduzetnika i organizaciju civilnog društva financiranu iz EU izvora.

Također, jedan od gostiju predavača bio je Raphael Maraton koji je predstavljao Felloz fundraising platformu. Raphael je suosnivač Felloz platforme, koja uključuje korištenje alata za prikupljanje donacija za neprofitne organizacije. Felloz digitalizira proces prikupljanja sredstava kako bi bio učinkovitiji, na način da se više financija može iskoristiti u svrhu ostvarivanja pozitivnih društvenih pomaka.

Networking program

Osim što su na samom početku konferencije svi sudionici dobili goodie bag vrećice u izradi Humana Nova, a također su svi imali priliku sudjelovati u nagradnom darivanju gdje smo podijelili košaru punu proizvoda društvenog poduzeća KopriVITA.

Naposljetku, kao i kod većine konferencija, organiziran je networking program uz prigodnu zakusku gdje su sudionici mogli kušati slasne zalogaje pripremljene u okviru društvenog poduzeća Oaza Joyful Kitchen. Osim same zakuske, iskorišteno je vrijeme da se svi sudionici, kao i gosti predavači upoznaju, povežu i razmijene kontakte.

Unatoč tome što je ovaj projekt završio, u HUKI-u i dalje namjeravamo raditi na društvenom poduzetništvu i nadamo se da će ono u nekoj skorijoj budućnosti postati više pravilo, nego iznimka, modernog poslovanja.