Naš je međunarodni Erasmus+ trening “Digital Yin-Yang in youth work” odavno završio, no završetak samog treninga nije bio kraj cijeloj priči!
Zapravo, naši su sudionici ostali vrijedni i nakon kraja treninga te su odradili čitav niz informativnih radionica i predavanja o poduzetništvu u nekoliko različitih država: Slovačka, Portugal, Bugarska, Grčka, Njemačka, Estonija, Bosna i Hercegovina.
Slijede iskustva i priče koje smo dobili iz svake države sudionice projekta:
Slovačka
“Nedavno sam sudjelovao na Europskom forumu mladih lidera u gradu Katowice, Poljska, i imao sam neformalni posjet Sveučilištu u Debrecenu, Mađarska, gdje sam imao priliku razgovarati s europskim mladim ambasadorima i mladim sudionicima iz zemalja istočne susjedne EU. Raspravljali smo o mnogim pitanjima, od tehnologije, politike i ekonomije do okoliša, koja zahtijevaju veću inicijativu mladih i načine kako unaprijediti te sektore. Koje su vještine potrebne mladima koje se uglavnom zanemaruju i o kojima nitko ne govori te druga gledišta o mekim vještinama i vještinama vođenja?
Neki od tema koje smo raspravljali su:
- Mladi ljudi i budućnost poslova u doba umjetne inteligencije
- Ispunjavanje zahtjeva tržišta rada / Poslovi i rad u budućnosti
- Vođenje u akciji
- Digitalni alati
- Raznolikost i socijalna inkluzija
- Formalno i neformalno učenje
- Diplomacija i dijalog”
Portugal
“Rui i ja okupili smo nekoliko ljudi koji se bave radom s mladima na našem sveučilištu i održali smo malu prezentaciju o programu Erasmus+ i onome što smo naučili tijekom projekta. Bilo nam je jako zabavno i vrlo informativno jer su se ostali aktivno uključili i podijelili svoja iskustva.”
Bugarska
“Dana 19. travnja imala sam priliku predstaviti svoje iskustvo na tečaju “Digitalni Yin-Yang” na Sveučilištu u Plovdivu. Studenti različitih studija okupili su se kako bi slušali posebno pripremljenu prezentaciju o mom iskustvu u ovom Erasmus+ projektu, digitalnim alatima koje sam naučila, kako ih primjenjujem u radu s mladima, prednostima Erasmus+ projekata te kako mogu doprinijeti cjelokupnom obrazovanju. Dobila sam pozitivne povratne informacije ne samo od studenata, već i od svojih predavača.”
Grčka
“Pripremila sam PowerPoint prezentaciju o Erasmus+ programu (što je to i kako se studenti mogu prijaviti) te sam malo razgovarala o svom iskustvu koje sam doživjela na ovom treningu. Predstavila sam neke digitalne alate koje sam smatrala fascinantnima i korisnima za studente, poput Miro, Padleta, Photopee, Canve, Pixabaya, Unsplasha, Freepika, SurveyPlaneta, Teda i drugih.
Budući da su mnogi od studenata učitelji, također smo raspravljali o tome kako mogu koristiti ove alate u nastavi i zašto je tehnologija toliko važna u obrazovanju. Također smo razgovarali o alatima koje već koriste, kao i o prednostima i nedostacima digitalnih alata u odnosu na “tradicionalne” metode učenja.
Ono što mi se najviše svidjelo bilo je to što su studenti zapisivali alate koji su im se svidjeli i postavljali pitanja o tome kako ih iskoristiti.”
Njemačka
“Skupini ministranata u Maximiliansauu (župa Wörth am Rhein, Njemačka), objasnio sam Erasmus+ projekte i prikazao video koji objašnjava aplikaciju Apply & Go. Govorio sam o svojim iskustvima u Hrvatskoj i onome što sam tamo naučio. Sastanak sam održao digitalno, a videozapis o aplikaciji Apply & Go dosegnuo je oko 30 osoba u WhatsApp grupi.”
Estonija
“Naša aktivnost bila je online trening sesija usmjerena na korištenje digitalnih alata u radu s mladima. Ova aktivnost provedena je nakon tečaja “Digitalni Yin-Yang u radu s mladima” koji se održao u Hrvatskoj u ožujku 2023. Prvo smo imali općenito uvodno predavanje za sudionike o digitalizaciji i njezinim utjecajima na ljude i organizacije. Tijekom sesije, fokus smo prebacili na rad s mladima i mladenačke organizacije te smo raspravljali o nekoliko ključnih pitanja, poput utjecaja online aktivnosti na mlade ljude, najefikasnije ravnoteže između online i osobnih aktivnosti te kako koristiti digitalne alate kao dodatak živim aktivnostima. Sesija je pružila praktična znanja i vještine mladim aktivistima i radnicima temeljene na naučenom tijekom tečaja obuke u Stubičkim Toplicama, Hrvatska. Sveukupno gledano, online trening sesija bila je vrijedan dodatak glavnom tečaju obuke i pomogla je dodatno unaprijediti vještine radnika s mladima u korištenju digitalnih alata u njihovom radu s mladima.”
Bosna i Hercegovina
“Tijekom naših aktivnosti diseminacije, bosanski tim fokusirao se na dijeljenje informacija o našem projektu među svojim vršnjacima. Objavljivali smo više postova na Instagramu, uključujući naše omiljene slike i trenutke s treninga. Kako bismo dalje objasnili naš projekt i organizaciju u cjelini, organizirali smo online prezentaciju za srednjoškolce. Tijekom prezentacije podijelili smo najvažnije informacije o tome kako se prijaviti i kako se pridružiti organizaciji i nadolazećem projektu. Važan dio prezentacije bio je objašnjavanje našeg iskustva u projektu.”
Hrvatska
Povodom diseminacije Erasmus+ treninga “Digital Yin-Yang in Youth Work”, koji se održao u Stubičkim Toplicama, Una, Antonija, Mak i Mirna održali su online radionicu za mlade putem Zoom platforme. Radionica je održana 17. lipnja i na njoj je sudjelovalo 13 ljudi. Glavni ciljevi radionice bili su upoznavanje mladih s Erasmus+ programom, rezultatima održanog treninga te podijeliti vlastita iskustva sudionika projekta kako bi se mladi ljudi zainteresirali za Erasmus+ projekte.
Radionica je započela prezentiranjem rada HUKI organizacije, a nakon toga informiranjem o tome što je to Erasmus+ program, koje mogućnosti pruža mladima i koje su njegove prednosti. Spomenuto je da sudionici projekta mogu očekivati razvoj svojih kompetencijskih vještina, vježbanje jezika i stjecanje multikulturalnog iskustva.
Projekt se provodi u okviru Erasmus+ programa koji sufinancira Europska unija te koji podržava razvoj znanja i vještina u područjima edukacije, treninga, mladih i sporta. Sadržaj ove objave isključiva je odgovornost Hrvatskog ureda za kreativnost i inovacije.
Više o programu može se pročitati ovdje: https://ampeu.hr/erasmus